Практичні роботи


 Історія України
Практична 1. «Князь Святослав та його походи»
Практична 2" Подорож містом Ярослава"
Практична 3 «Літописи та твори давньоруської літератури»
Практична 4 «Данило Галицький – будівничий Галицько-волинської держави»
Практична 5 « Літописи та твори давньоруської літератури «Повчання дітям» і «Слово о полку Ігоревім» як історичні джерела»
Практична 6 « «Повсякденне життя та взаємовідносини населення України у другій половині ХІУ-ХУ ст.»
Всесвітня історія
Матеріали до уроків 

«Рицарські традиції. Замок феодала. Життя селян»

За́мок — укріплена будівля феодала, що використовується для захисту від ворога та зазвичай служить командним центром. Як правило, замок займає найвигідніше (з військової точки зору) положення на місцевості.
Герб (пол. herb від нім. Erbe — спадщина) — емблема, усталений відповідно до законів геральдики відмітний символічний знак (зображення) що належить державі, населеному пункту, дворянському роду або окремій особі тощо. Герб зображають на прапорах, хоругвах, монетах, печатках, документах тощо. Вивченням гербів і їх історії займається геральдика.

Про що можуть розповісти герби
      Середньовічну геральдику можна порівняти з архітектурою того часу. Тому досить легко можна визначити, до якого державі належить герб.
    Наприклад, французи дуже люблять розкіш, тому їх символи знаті прикрашені великою кількістю дорогоцінних металів і хутра. У бургундських емблемах переважав червоний колір через наслідування герцог Бургундський.
    Всі країни Західної Європи мали свої особливості в геральдиці. Це дозволяє дізнатися про те, як перекроювалися кордони держав, про завойованих землях, укладених або розірваних союзах та інших важливих подіях того часу.
Дізнайтесь більше про герби. https://uk.wikipedia.org/wiki/Герб
Рицарські турніри

   Лицарські змагання були ще за часів Карла Великого. Це відомо з хроніки 844 року історика Нітгарта («Пісня про Беовульфа»). Вважається, що перші правила для поєдинків встановив в 11 столітті французький лицар Готфрід де прілого. До 12 століття турніри поширилися в Англії.
   Внесок у їх популяризацію вніс король Річард Левове Серце. Він дозволив проводити змагання в п'яти графствах і сам брав у них участь. Під час їх проведення герби, девізи і військовий клич були всюди.
Для лицаря участь у турнірі відігравало велику роль. Кожен знаходив у ньому власну вигоду:
  • похвалитися обладунками і знатним проісхожденіем;
  • заявити всім про свої військові качествах;
  • заслужити прихильність дами серця;
  • заволодіти зброєю і конем противника;
  • отримати грошовий викуп за виграні обладунки.
Для участі в турнірі необхідно було довести своє знатне походження. Воно повинно було бути підтверджено в двох поколіннях з боку як матері, так і батька. Доказом служив спадковий герб лицаря і девіз на щиті і шоломі.

«Вплив Візантії, імперії Карла Великого, перших Арабських халіфатів на становлення Середньовічної Європи».

Завдання
1.Про яку історичну особу йдеться в поданих описах?
 • «Походив із бідної селянської родини. Став імператором завдяки своєму дядькові. Імперія за його правління досягла найвищого розквіту. Автор «Кодексу законів». За його правління було спо- руджено храм Святої Софії».
 • «Її батько ходив за звірами в цирку. Вона була рідкісною красу- нею та дуже розумною, енергійною, ризикованою жінкою. Стала дружиною імператора та його співправвителькою»

2.Установіть відповідність між поняттями та поясненнями
   1 іслам           А війна за віру
   2 Коран          Б мусульманський храм
   3 мечеть         В одна з трьох світових релігій, в основі якої — культ Аллаха
   4 джихад        Г титул арабського правителя, що об’єднував світську владу
                             з духовною
   5 халіф           Д головна священна книга мусульман

3.В цьому ряду цифр "сховалися" дати важливих подій з історії Візантії та Арабського Халіфату. Знайдіть їх, використовуючи підручник                                              

                                      1453233047662732486
              Наприклад :
              476 р - падіння Західної Римської імперії
   
  4.Відновити текст     


     Великий півострів Аравія, площа якого становить 3 млн кв. км, із давніх-давен був заселений -________. Основна територія Аравії скла- дається з _______, напівпустель і сухих степів, тому тільки невеликі ділянки землі придатні для обробітку.
   Природні умови зумовили поділ Аравії на кілька областей, а її населення — на _______ і ________. 
         Найбільш розвиненою була південно-західна область — _____ («Щаслива Аравія»). Тут ще в І тис. до н. е. обробляли землю, будували міста, вирощували ячмінь, виноград, фруктові дерева, фінікові пальми. _____славився також виробництвом зброї, обробкою шкіри, видобу- ванням золота. Він був посередником у торгівлі країн Середземномор’я з Індією та Ефіопією. Значну територію в центрі Аравійського півострова займало слабо зрошене плоскогір’я Неджд. Тут проживали кочовики-скотарі, яких називали ________. Вони випасали в степах стада верблюдів, отари овець і кіз.


Вивчаємо джерела

VI ст. З праці Прокопія Кесарійського
 «Війна з персами» про позицію Теодори під час повстання «Ніка»

 Імператор Юстиніан і присутні тут наближені до нього радилися, як краще вчинити: залишитися тут чи втекти на кораблях. Немало було мовлено на користь як першої, так і другої думки. Імператриця Теодора сказала таке: «Зараз, я гадаю, не на часі розмірковувати, чи гідно жінці проявляти стійкість перед чоловіками й виступати перед розгубленими з юначим запалом... Мені видається, що втеча ... є негідним вчинком. Тому, хто з’явився на світ, не можна не померти, однак тому, хто колись володарював, бути втікачем ганебно. Я не хочу позбутися цієї багряниці й дожити до того дня, коли піддані не назвуть мене своєю володаркою! Якщо ти бажаєш порятувати себе втечею, імператоре, то це не важко. У нас багато грошей, і море поруч, і кораблі є. Однак дивися, аби тобі, урятувавшись, не довелося потім вибрати смерть, аніж такий порятунок. Мені ж подобається давня приказка, що царська влада — чудовий саван». Її слова надихнули присутніх і ... вони знову почали міркувати над тим, як їм варто боронитися... 
 • Які аргументи знайшла Теодора, щоб переконати імператора й при- дворних продовжувати боротьбу? 

VIII ст. З «Житія посланця Божого» арабського письменника й богослова Ібн-Ісхака 

Зейд, вирушаючи в дорогу, отримав від Мухаммада такі настанови: вимагай від ворогів, щоб вони прийняли іслам і переселилися до Медини, у такому випадку вони матимуть право й обов’язки переселенців, або залишилися у своїй країні і, подібно до арабів-мусульман, тоді будуть знаходитися під владою Аллаха, але не отримуватимуть частки в здобичі, за винятком випадків, якщо братимуть участь у поході. Якщо вони не схочуть прийняти іслам, то вимагай від них сплати по- головного податку. Якщо й на це не погодяться, уступай (з ними) у бій.
 1. Чим відрізнялось економічне становище новонавернених до ісламу від арабів-мусульман? 2. Які способи навернення до ісламу радив застосовувати Мухаммад? 











Немає коментарів:

Дописати коментар